Mgr. Ľudmila Naštická
mail: skola@zsskultetyho.sk
kontakt: 038/5322862
Asistent učiteľa zabezpečuje žiakovi prekonávanie bariér, pomáha žiakovi pri presunoch do učebne, samoobslužných prácach, na vyučovaní sa žiakovi individuálne venuje – vysvetľuje mu preberané učivo, pomáha mu pri vypracovávaní úloh. V písaní mu pomáha prekonávať ťažkosti s grafomotorikou, vykonáva uvoľňovacie cviky. Asistent učiteľa žiakovi pomáha vytvoriť pokojnú pracovnú atmosféru, uplatňuje vo vyučovaní multisenzoriálny prístup, pretože žiak postupuje s úpravou učebných osnov a plánov vo všetkých predmetoch.
Asistent učiteľa pomáha žiakovi na vyučovaní využívať kompenzačné pomôcky, ako napr: gramatické prehľady na tabuľkách, gramatické cvičenia na PC. Žiak využíva počítač pri individuálnej výučbe, CD - náučné filmy, tabuľky násobenia, matematické a fyzikálne tabuľky, encyklopédie a taktiež využíva k práci i interaktívnu tabuľu. Asistent zabezpečuje predtlačené kontrolné práce s oporou o vizuálne podnety, doplňovacie diktáty na PC, pomáha žiakovi s využívaním špeciálnych nástavcov na perá, trojhranným programom. Asistent precvičuje so žiakom uvoľňovacie cvičenia zamerané najmä na jemnú motoriku, ako napr.: cvik s masážnou loptou pred písaním i počas písania na preklenutie grafomotorických ťažkostí.
Asistent učiteľa
Mgr. Ingrid Bujňačeková
mail: inkabujnacek@hotmail.com
kontakt: 0907 522 810
Asistent učiteľa pracuje v tých triedach školy, ktoré navštevuje žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, pri výchove a vzdelávaní ktorého vzhľadom na jeho stupeň a mieru postihnutia bez prítomnosti asistenta učiteľa nie je možné garantovať bezpečnosť a ochranu zdravia. Asistent učiteľa pomáha prekonávať zdravotné alebo sociálne bariéry žiaka. Hlavnými činnosťami sú:
Vo výchovno-vzdelávacom procese:
- asistent bezprostredne spolupracuje s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy
- uľahčuje adaptáciu dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na prostredie školy
- spoluorganizuje činnosť žiaka počas výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s pokynmi učiteľa
- vykonáva pedagogický dozor počas prestávok zameraný na žiaka/žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- pomáha pri príprave učebných pomôcok, vedie žiakov k práci s kompenzačnými pomôckami
- asistent je nápomocný v práci so žiakmi vo voľno časových aktivitách
/speváckych, hudobných, tanečných, výtvarných, dramatických a iných/
s využitím individuálnych, skupinových alebo hromadných foriem výchovy
V spolupráci s rodinou:
- organizuje stretnutia a spoluprácu s rodičmi tak, aby sa cítili súčasťou procesu vzdelávania,
- spoznáva rodinné prostredie, sociálne pomery, záujmy rodičov a zdravotný stav žiaka