Tento predmet je netradičným a efektívnym spôsobom vyučovania slovenského jazyka a literatúry a zároveň integračným prvkom medzi ostatnými predmetmi, pretože v sebe zahŕňa témy zo všetkých oblastí detského prežívania, ku ktorému sa žiaci spočiatku verbálne, neverbálne a neskôr písomne vyjadrujú.
Tvorivé písanie vytvára priestor, aby žiaci prichádzali s netradičnými, originálnymi nápadmi, aby sa cítili uvoľnene a bezpečne a získavali postupne väčšiu istotu a primeranú dávku sebadôvery. Počas hodín tvorivého písania dochádza k tomu, že sa žiaci bezprostredne vyjadrujú k veciam, čo sa ich bytostne dotýkajú, ktoré ich zaujímajú, tešia a trápia. Zároveň sa dozvedajú viac o sebe, o svojich skrytých možnostiach o svojom tvorivom potenciáli a empatických schopnostiach.
Cieľom predmetu tvorivé písanie je od prvého ročníka nadviazať na predchádzajúce hrové činnosti a postupne pridávať experimentovanie ako spôsob poznávania okolitého sveta i seba samého a vyjadrovaniu sa veku primeraným spôsobom. Zároveň je cieľom posilňovanie komunikačných schopností, rozvíjanie obrazotvornosti a fantázie ako aj rovnomerne rozvíjať ústnu a písomnú formu komunikácie.
Dieťa prichádza z predprimárneho vzdelávania tvorivé, tento predmet smeruje k tomu, aby sa stalo ešte tvorivejším. Žiak objaví v sebe tvorivú silu a to ho bude postupne pripravovať na riešenie drobných problémov každodenného života.
Najdôležitejším cieľom tohto predmetu je dať priestor každému žiakovi, prihliadajúc na jeho potenciál, byť mysliacou a cítiacou bytosťou, človekom, ktorý sa učí uvažovať, predvídať, mýliť sa, dúfať, prejavovať empatiu, humor, sklamanie, ale aj hnev, vášeň, originalitu a tvorivosť.
Konečným výstupom je tvorba, napísanie a prezentovanie jednoduchej hudobno- pohybovo-slovnej kompozície.