Menu
Aktuálne

Z ROZPRÁVKY DO ROZPRÁVKY

26. Marec 2017 19:28 - Aktuality
Marec – mesiac knihy si pripomenuli aj naši prváčikovia. Pani vychovávateľky Mgr. J. Mocňáková a Mgr. R. Jančeková...

VIANOCE V ĽUDOVÝCH TRADÍCIÁCH

07. Január 2017 12:32 - Aktuality
Dňa 13. decembra navštívili deti z 1. a 2. oddelenia spolu so svojimi pani vychovávateľkami Galériu mesta Topoľčany,...

SLÁVIK 2017

27. Apríl 2017 - škola
26.4.2017

MESTO -

11. Apríl 2017 - naše práce
Dátum
Dnes je:
čas:
meniny má:
Login
Anketa

Tento predmet je netradičným a efektívnym spôsobom vyučovania slovenského jazyka a literatúry a zároveň integračným prvkom medzi ostatnými predmetmi, pretože v sebe zahŕňa témy zo všetkých oblastí detského prežívania, ku ktorému sa žiaci spočiatku verbálne, neverbálne a neskôr písomne vyjadrujú.
           Tvorivé písanie vytvára priestor, aby žiaci prichádzali s netradičnými, originálnymi nápadmi, aby sa cítili uvoľnene a bezpečne a získavali postupne väčšiu istotu a primeranú dávku sebadôvery. Počas hodín tvorivého písania dochádza k tomu, že sa žiaci bezprostredne vyjadrujú k veciam, čo sa ich bytostne dotýkajú, ktoré ich zaujímajú, tešia a trápia. Zároveň sa dozvedajú viac o sebe, o svojich skrytých možnostiach o svojom tvorivom potenciáli a empatických schopnostiach.
Už v primárnom vzdelávaní od prvého ročníka vedie tvorivé písanie k podpore vnútornej motivácie a zaangažovanosti na vlastnom učení,  k odstraňovaniu bariér a demokratizácii vzťahu učiteľ - žiak.
           Cieľom predmetu tvorivé písanie je od prvého ročníka nadviazať na predchádzajúce hrové činnosti a postupne pridávať  experimentovanie ako spôsob poznávania okolitého sveta i seba samého a vyjadrovaniu sa veku primeraným spôsobom. Zároveň je cieľom posilňovanie komunikačných schopností, rozvíjanie obrazotvornosti a fantázie ako aj rovnomerne rozvíjať ústnu a písomnú formu komunikácie.

           Dieťa prichádza z predprimárneho vzdelávania tvorivé, tento predmet  smeruje k tomu, aby sa stalo ešte tvorivejším. Žiak objaví v sebe tvorivú silu a to ho  bude postupne pripravovať na riešenie drobných problémov každodenného života.

           Najdôležitejším cieľom tohto predmetu je dať priestor každému žiakovi, prihliadajúc na jeho potenciál, byť mysliacou a cítiacou bytosťou, človekom, ktorý sa učí uvažovať, predvídať, mýliť sa, dúfať, prejavovať empatiu, humor, sklamanie, ale aj hnev, vášeň, originalitu a tvorivosť.

           Konečným výstupom je tvorba, napísanie a prezentovanie jednoduchej hudobno- pohybovo-slovnej kompozície.