Sociálny pedagóg: Mgr. Slávka Magdolenová
Konzultačné hodiny: Pondelok - Piatok: 08:00 – 14:30 hod.
e-mail: slavka.magdolenova@centrum.sk
telefón: 038/ 5326240
Náplň práce školského sociálneho pedagóga:
Reforma školstva priniesla zmeny v štruktúre odborných zamestnancov školy. Sociálny pedagóg je novým odborným zamestnancom. Do oblasti pracovnej náplne školského sociálneho pedagóga patria najmä nasledovné úlohy:
a) plní úlohy v oblasti prevencie a riešenia sociálno-patologických javov u detí, svojimi aktivitami pôsobí na pedagógov, žiakov a ich zákonných zástupcov za účelom vytvorenia pozitívnej sociálnej klímy v škole,
b) venuje osobitnú pozornosť žiakom zo sociálne a emocionálne znevýhodneného prostredia, žiakom vyžadujúcim si špeciálno-pedagogickú, psychologickú, psychiatrickú pomoc, alebo individuálnu zdravotnú starostlivosť,
c) konzultuje a intenzívne komunikuje s pedagógmi, žiakmi a ich zákonnými zástupcami pri riešení sociálno-výchovných problémov, najmä záškoláctva, agresie, šikanovania, delikvencie a syndrómu CAN,
d) sprostredkúva prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a rodinu,
e) koordinuje spoluprácu pedagógov, rodičov, žiakov, lekárov a polície pri riešení vytipovaných prípadov,
f) pripravuje písomné podklady konkrétnych problémov žiakov, navrhnúť okamžité riešenie situácie a návrh na ďalší postup,
g) vytvára podmienky pre efektívnu kooperáciu v rámci školy a triedy,
h) vypracúva plán preventívnych aktivít pre školu,
i) bezprostredne pracuje s triednymi kolektívmi, samosprávou školy a formálnymi i neformálnymi skupinami v zariadení,
j) prijíma a skúma podnety najmä od pedagógov, žiakov a zákonných zástupcov v otázkach sociálno-patologického správania,
k) vedie evidenciu riešených prípadov,
odborné odporúčanie sociálneho pedagóga je pre školu záväzné.
b) venuje osobitnú pozornosť žiakom zo sociálne a emocionálne znevýhodneného prostredia, žiakom vyžadujúcim si špeciálno-pedagogickú, psychologickú, psychiatrickú pomoc, alebo individuálnu zdravotnú starostlivosť,
c) konzultuje a intenzívne komunikuje s pedagógmi, žiakmi a ich zákonnými zástupcami pri riešení sociálno-výchovných problémov, najmä záškoláctva, agresie, šikanovania, delikvencie a syndrómu CAN,
d) sprostredkúva prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a rodinu,
e) koordinuje spoluprácu pedagógov, rodičov, žiakov, lekárov a polície pri riešení vytipovaných prípadov,
f) pripravuje písomné podklady konkrétnych problémov žiakov, navrhnúť okamžité riešenie situácie a návrh na ďalší postup,
g) vytvára podmienky pre efektívnu kooperáciu v rámci školy a triedy,
h) vypracúva plán preventívnych aktivít pre školu,
i) bezprostredne pracuje s triednymi kolektívmi, samosprávou školy a formálnymi i neformálnymi skupinami v zariadení,
j) prijíma a skúma podnety najmä od pedagógov, žiakov a zákonných zástupcov v otázkach sociálno-patologického správania,
k) vedie evidenciu riešených prípadov,
odborné odporúčanie sociálneho pedagóga je pre školu záväzné.